هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةعمرىمجلةأحدث الصورالتسجيلدخول
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر
المواضيع الأخيرة
» دخول
اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyالخميس يناير 28, 2016 11:02 am من طرف الشبح

» اعتــــــــــــــرف..
اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyالخميس يناير 28, 2016 10:59 am من طرف الشبح

» رمضان كريم
اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyالإثنين يونيو 15, 2015 6:27 am من طرف كرم احمد

» بمناسبة رمضان كولكشن نغمات وادعيه دينيه واسلاميه
اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyالإثنين يونيو 15, 2015 6:20 am من طرف كرم احمد

» تعبيرات اطفال
اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyالإثنين يونيو 15, 2015 6:10 am من طرف كرم احمد

» برامج لازالة auto run من الفلاشات والجهاز
اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyالخميس مارس 05, 2015 6:09 pm من طرف الشبح

» ماذا تتمنى فى حياتك ؟
اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyالثلاثاء يوليو 23, 2013 6:06 am من طرف الشبح

» مفاجأة اليوم فلوس وتوكنات فى العاب الفيس والاكثر شهره top eleven
اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyالثلاثاء يوليو 23, 2013 5:39 am من طرف الشبح

» تحديث file exe pes 2013 v1.4
اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyالثلاثاء مايو 14, 2013 11:25 am من طرف الشبح

» سيارة BMW للبيع
اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyالسبت مارس 23, 2013 8:07 pm من طرف الشبح

» صور الجن التى رعبت قلوب الملايين حول العالم .. مفاجاءه
اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyالخميس فبراير 28, 2013 7:09 pm من طرف الشبح

أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر
لا يوجد مستخدم
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
الشبح
اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyاتمنىنصيحتكم فى مشكلتى I_back10اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Empty 
ليالي
اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyاتمنىنصيحتكم فى مشكلتى I_back10اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Empty 
بطله ذاتها
Qeen of mourning
حبيبة
منبع الاحساس
spider
Asi
سندريلا
كرم احمد

اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى

سمر
spider
الشبح
jomana
8 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
jomana
عضو جديد
عضو جديد
jomana

انثى عدد المساهمات : 28

اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Empty
مُساهمةموضوع: اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى   اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyالسبت مارس 20, 2010 1:45 pm

هذا موضوع خاص بيا وانا اتمنى ان تجيبو رائيكم معايا
انا عندى مشكلة وبجد انا مش عرفة اعمل فيها اية لانى تعبت من التكير
انا مرتبطة بواحد من سنة تقريبا المهم ان جالى عريس وهو صاحب اخويا المهم كانو جين يتعرف عليا اول يوم العيد الصغر اللى فات المهم انا سعتها وفقت بس مش اكيد يعنى لانى كونت زعلانة انا وحبيبى ومكنش عندى امل انى هنرجع لبعض المهم اتقرا فتحتى اول يوم العيد لما جوم المهم انى احنا رجعنا لبعض ومقدرتش اقول لا لانى بحبة وعوزاة المهم حولت انى اسيب التانى بس معرفتش حولت انى اقولة بس مقدرتش لانة هو بيحبنى جدا حاولت انى انسيب التانى واتئقلم مع خطيبى بس مقدرتش ومش قدرة احسه المهم اهلى عرفو انى لية علاقة بية المهم وقفو قدامى وقلولى لا وانا قلتلهم مش هاخد غيرة لانة بيحبنى وبحبة وزى ما هو مش هيسبنى انا كمان مش هسيبة المهم عشت فى هم وشوفت ايام سودة خلونى من كتر الضرب قلتلهم خلاص مش هكلمة وخلونى رجعت لخطيبى تانى لانى انا قولت مش عوزاة سعتها المهم ختهم على قد عقلهم وعملت انى مش بكلمة بس انا بكلمة وعرفو تانى انى بكلمة رلح اخويا كلمة وقلة ابع عنها عشان مئذكش راح هو قلة انا مش هسبها لانى بحبها المهم اخويا حاول انة يكرهنى فية بس انا مكونتش عرفة انه بيغمل كدة عشان يكرهنى فية المهم اخويا جهه قالى هجبهولك وخليكى تسمعى من غير ما هو يعرف انة بيلعب بيكى وصح جابة وخالانى سمعت وخلاه قالى قدامى انة مش هيكلمنى تانى انا كونت اول مرة اغلط فية وقلتلة انك متستهلش ونسبتهم ومشيت المهم كونت فو حالة غير عادية حاول يوصلى وعرفنى اللى اخويا عملة طبعا اخويا عمل حاجة انا مكونتش اتوقعها قالى ايمان عيشا فى عذاب بسببك بتضرب بسببك وانت اصلا مش هتخدها فيرضيك اللى بيحصلها بسسبك فانت يا ابن الحلال قولها انك مش عوزها لانها مش مصدقة حد فلما انت تقولها هتصدق وهو رفض قلة انت لازم تقلها كدة لانك اصلا مش هتخدها فى يوم من الايام المهم خلونى بعت عنة ورجعت لخيبى تانى بس انا بحبة وهو بيحبنى ومش قدرين لحد دلوقتى اننا نسيب بعض وبجد انا تعبت من كتر التفكير

يا ريت اعرف رائ كل واحد فيكو وتقلولى اعمل اية لانى بجد مش عرفة اعمل اية
الشبح
.....
.....
الشبح

Egypt
ذكر عدد المساهمات : 1713

مُساهمةموضوع: رد: اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى   اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyالسبت مارس 20, 2010 4:46 pm

:بسم الله
اولا الله يكون فى عونك
ثانيا كل واحد بيغلط بيتحمل غلطو
ثالثا انتى اللى بتقوليه هو اختيارك من الاول
والصح دلوقت يا تختارى اهلك يا تختارى حبيبك
وانا من راى اهلك علشان هو ده الصح الدنيا ما بتقف على احد
انتو اختلفتو فى الاول وانتى وافقتى على خطيبك واهلك موافقين عليه يبقى هو انسان كويس

ثانيا لو حبيبك انسان كويس مكنش كلمك لحد ما تشوفى هتكملى مع خطيبك ولا لا بس من كلامك هو انسان مش كويس وبعدين ايه ذنب خطيبك فى كل ده  

المهم خطيبك عارف كل اللى بيحصل ولا لا ؟
https://3omry.ahladalil.com
spider
مشرف
مشرف
spider

Egypt
ذكر عدد المساهمات : 771

مُساهمةموضوع: رد: اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى   اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyالثلاثاء مارس 23, 2010 9:44 pm

راي انك سيبك من كل حاجه وتقعد مع نفسك وتكلمى ربنا وتقوليله انا مش عارفه اخد قرار يارب اخترى الصالح انا جيالك ورميه عليك حملى يا رب انتا قدر تدبر حياتى ارجو اخترى الصالح وبعدها سيبه الدنيا تمشى طبيعيه وصقى تماما انى ربنا عمره مهيسيبك ويختالك الصلح سواء مع ده او ده او غيرهم ورده::
سمر
عضو نشط
عضو نشط
سمر

Saudi Arabia
انثى عدد المساهمات : 173

مُساهمةموضوع: رد: اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى   اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyالأربعاء مارس 24, 2010 2:08 am

يا قلبى عليك الله يعينك ويساعدك ويفرج عليك
انا رايي
اول شئ صلى صلاه الاستخاره والى فيه خير لكى راح يصير يا عيونى
ثانى شئ صعب تعيشى مع واحد ما تحبيه وهوه راح يحس بكذا من غير ما تقوليله انتى لسا فتره خطوبه ويمكن ما ترتبطى بيه
ويمكن ما راح تتفقوا
وتحبى واحد وخطيبك بحبك لازم تصاريحيه لانه غلط من البدايه كذا واكيد خطيبك انه بحبك عارف انك تبادليه نفس الشعور لازم تصاريحى خطيبك ويمكن هوه يسيبك ما ينفع يحب حد وهو مش يحبه لان الزواج حياه بكاملها وفهمى اهلك انك ما تقدرى تكملى معاه
ويارب تنتهى مشكلتك وتتزوجى الى تحبيه
دعواتى لكى
احمدالطيب
عضو نشط
عضو نشط
احمدالطيب

Egypt
ذكر عدد المساهمات : 192

مُساهمةموضوع: رد: اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى   اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyالأحد مارس 28, 2010 5:19 pm

اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى 40887 والف لا لهذا الحب لأن هذا الحب قد انتهي فعلا بينك وبين حبيبك وانتي الأن بتعيشي مرحلة البعد عن الحبيب وكل ماتفكري انك هاتسيبة تتجنني وتكرهي خطيبك مش كل واحد ولا واحدة نحبها لازم نتجوزها كل واحد منا حب لاكن الجواز حاجة تانية خالص اقسملك باللة والله اعلم
ليالي
اداريه
اداريه
ليالي

Egypt
انثى عدد المساهمات : 1380

مُساهمةموضوع: رد: اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى   اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyالأربعاء مارس 31, 2010 12:23 pm

اول حاجة تعمليها تصلي صلاة استخارة وان شاء الله ربنا هيبينلك الصح من الغلط وان شاء الله يقدملك اللي في الخير والدنيا مبتقفش علي واحد وهو لو بيحبك زي مبتقولي لية متقدملكيش وجالك البيت وخليكي مع اهلك هما اكيد شيفين الصح اكتر منك وانا من راي خدي اللي شاريك وجالك البيت وربنا يوفقك ان شاء الله
دتش
عضو فعال
عضو فعال
دتش

ذكر عدد المساهمات : 51

مُساهمةموضوع: رد: اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى   اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyالأحد أبريل 04, 2010 10:14 pm

ربنا يكون في عونك
وانا هقولك كلمه وحده انشاء الله بعد متصلي العشاء صلي ركعتين لله وقولي الدعاء ده وتاكدي ان ربنا هيختارلك الطريق الصح

الحمد لله وحده . فإن العبد في هذه الدنيا تمر به محن وإحن ، ويحتاج إذا وقف على مفترق الطرق أن يلجأ إلى ربه ويفوض إليه أمره ، ويسأله الدلالة على الخير . ومن أعظم العبادات حال تشتت الذهن ونزول الحيرة بالإنسان صلاة الاستخارة التي دل عليها النبي صلى الله عليه وسلم إذا قال : (( إذا هم أحدكم بأمر فليصلِّ ركعتين ثم ليقل : " اللهم إني أستخيرك بعلمك ، واستقدرك بقدرتك ، وأسألك من فضلك العظيم ، فإنك تقدر ولا أقدر ، وتعلم ولا أعلم ، وأنت علام الغيوب . اللهم إن كنت تعلم أن هذا الأمر - ويسمي حاجته - خير لي في ديني ومعاشي وعاقبة أمري فاقدره لي ، ويسره لي ، ثم بارك لي فيه . وإن كنت تعلم أن هذا الأمر شر لي في ديني ومعاشي وعاقبة أمري عاجله وآجله فاصرفه عني واصرفني عنه ، واقدر لي الخير حيث كان ثم أرضني به " )) . [ البخاري ]
rannom
عضو نشط
عضو نشط
rannom

انثى عدد المساهمات : 123

مُساهمةموضوع: رد: اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى   اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى Emptyالجمعة أبريل 09, 2010 2:58 pm

صلي صلاة استخارة وقولي يارب الي بيقول يارب ربنا مبيخذلوش اسألي مجرب
بصي أولا انتي غلطي لما وافقتي على الخطوبة من الاول لانك كدة ظلمتي واحد ملوش ذنب في اي حاجة خطيبك
ثانيا ظلمتي نفسك في لحظة غضب مفكرتيش في عواقبها ولو اتجوزتي واحد وانتي في حياتك حد تاني هتبقى كارثة ومش هتبقي سعيدة ولا هتعرفي تسعدي اللي هتتجوزيه
ثالثا حبيبك لازم ياخد خطوة ايجابية ويحاول يتقدم رسمي
رابعا لو هتكملي مع خطيبك لازم تنسي حبيبك تماما لانه اكيد هيحس بحاجة في يوم من الايام وهيبقى موقفك انتي مش حلو قدامه

ده رأيي واختلاف الرأي لا يفسد للود قضية

اتمنىنصيحتكم فى مشكلتى
صفحة 1 من اصل 1